27.08.2017 – SPORT A ROZVOJ

Okénko sportovního úseku č.2

Okénko sportovního úseku č.2

Přečtěte si druhou týdenní zprávu o dění v Českém ragby.

Měli jsme náročný týden, sezona v Českém ragby je v plném proudu.

Nejprve mi dovolte pogratulovat Spartě k titulu Mistra republiky v sedmičkách. Všem klubům, které se soutěže zúčastnily, děkujeme za Vaši podporu českého ragby a za dobré výkony předvedené na hřišti.

Za druhé bych rád popřál českému týmu do 20 let vše nejlepší do nadcházejícího Mistrovství Evropy, které začíná již tuto neděli v Praze na Pragovce. Doufáme, že v neděli přijde mladé reprezentanty podpořit hodně diváků. Náš tým nastoupí proti Lucembursku v 17:00 hodin. Viděl jsem hráče v přípravném zápase v úterý proti Říčanům a vypadali velmi dobře připraveni.

Zatřetí hodně štěstí všem našim klubům, které začínají mistrovské soutěže tento víkend.

Děkuji též rozhodčím, že věnují svůj čas novému výkladu pravidel. Setkáváme se tuto sobotu na Tatře před utkáním poháru ČSRU, abychom tyto záležitosti prodiskutovali.

Budu rozhodčí vyzývat, aby k pravidlu o výhodě přistupovali velmi liberálně. Potřebujeme míč déle ve hře, což zlepší naše hráčské schopnosti a vytrvalost. Mohl bych prosím požádat, aby trenéři, funkcionáři a diváci měli trpělivost s rozhodčími a umožnili jim nepískat hned po herní situaci, ale ponechat jim čas na posouzení výhody.

Jak jsme slíbili minulý týden, chci Vás taktéž informovat o aktivitách národního týmu a Dukly.

Národní tým se sešel v pondělí a ve středu.

V pondělí jsme měli v Brně 12 hráčů, většinou z místního Dragonu a trénovali s velkým nadšením. Důraz na tomto tréninku byl na zvládnutí základních technických dovedností, dále jsme se věnovali hrám na zlepšení kondice a kondičnímu tréninku.

K tomu, aby na Moravě probíhala příprava národního týmu skutečně koncepčně, musíme najít způsob a místo, abychom mohli pravidelně mít všechny nejlepší hráče z různých klubů Moravy. Příští týden proběhne moravský trénink od 18:30 ve Vyškově.

Trénink ve středu v Praze byl vynikající. Zúčastnilo se jej 31 hráčů, trénink měl energii a byl jsem velice spokojen s jeho úrovní i prací hráčů.

Trénink v Praze se soustředil na základní technické dovednosti, kondiční hru, práci v rucku, práci v obraně a zvláštní jednotku pro rojníky a útočníky. Nakonec jsme začali s vysvětlením herního plánu. Jihoafričtí hráči, kteří se tréninku zúčastnili, pomohli zvýšit jeho vysokou úroveň.

Tréninky v Dukle probíhají taktéž dobře. Celkem jsme tento týden měli 5 jednotek, 3 v posilovně a 2 na hřišti. Museli jsme snížit počet jednotek na hřišti kvůli sedmičkovému turnaji Mistrovství republiky, který se konal minulou neděli.

Dukla:

Report Síla a Kondice 31 července – 25. Srpna 2017

  • 1.Testování
  • Hráči byli otestování v těchto oblastech:

Síla:

1 Opakování , maximum dřep

1 opakování maximum bench

Maximum shyby - široký úchop nadhmatem

Rychlost, mrštnost, kroková technika:

Illinois Test

Aerobní kapacita:

Yo-Yo Test

Bronco Člunkový běh

Dále budou hráči pravidelně měřeni (výška, váha a tělesný tuk %)

2. Posilovna

Hráči jsou vyhodnocováni a rozdělování do 3 skupin podle jejich stavu a potřeb:

Hypertrophy (nabrání svalové hmoty) , Strength (Síla) and Metabolic (maximální spalování):

Hypertrophy Group:

Albert Froněk

Daniel Stárka

Michael Neužil

Marek Šimák

Tomáš Forst

Daniel Rygl

Jan Mička

Petr Hanik

Jan Riegert


Strength Group:

Jan Kučera

Matouš Hodek

Karel Berounský

Adam Leitmančík

Radim Hutník

Robert Trefný

Vojtěch Havel

Ales Stejskal

Metabolic Group:

Pavel Šťastný


Tyto 3 posilovací programy poběží po dobu 8 týdnů ve dvou 3týdenních cyklech s jedním týdnem volným po prvních třech týdnech, který bude věnován rychlosti a krokové technice na hřišti.

3. Aerobní a Anaerobní kapacita

Hráči jsou v plné zátěži s 8 týdenním MAS run tréninkovým plánem, pro zvýšení naší aerobní a anarobní kapaciy. Tyto tréninkové jednotky bývají vloženy vetšinou uprostřed týdne. Nyní se nacházíme ve 4. týdnu tohoto protokolu s cílem dosáhnou maximálního potenciálu hráčů v tomto směru pro 1. zápas Národního týmu 21. října.

4. Monitorovací systém

Tohle je časově náročný process, který neustále dolaďujeme, ale hráči si vedou záznamy přímo během tréninků do svých elektronických tréninkových deníků a zaznamenávají každý den i důležité informace o jejich zdravotním stavu a tréninkových dávkách. Tento system s sebou nese další a další výzvy jak tyto informace zpracovávat a kvalitně s nimi nakládat, což se snažíme týden od týdne dělat co nejefektivněji.

Ve zkratce hodnocení hráčů a jejich zpětná vazba k těmto posilovacím programům je velmi pozitivní za což patří díky našemu novému trenéru přes sílu a kondici, Heinu Kriekovi.

Dovednostní tréninky:

Tyto tréninky jsou nastaveny tak, aby komplexně vybavily hráče po technické stránce. Na začátku tréninkového týdne jsou zameřeny v krátkých, ale intenzívních 45 minutových blocích především na technikou rukou s míčem ( různé druhy přihrávek, chytání míče)

Poté přecházejí v kontaktní situace, kde je kladen důraz v prvé řadě na práci nohou a to jak z defenzivního, tak i útočného pohledu a bývají završeny tématem rucku.

Vývoj tréninků je take směřován od vyloženě individuálních dovedností směrem k těm kolektivním (od přihrávky ke kombinacím v útoku, od pohybu před skládku k pohybu v obraně v jednotkách 2-3 hráčů a podobně.)

Celkem zatím hráči absolovovali ve 4 tréninkových týdnech 14 tréninkových jednotek konkrétně na tato témata:

  • Technika rukou a kombinace ve vice hráčích (důraz na rozhodování hráčů a úhly běhu)
  • Přihrávka a chytání míče + rozhodování se hráčů podle postavení a pohybu obrany
  • Ruck a základní pozice těla v rucku
  • Individuální pohyb v obraně před skládkou a pohyb ve 2 (využití vnitřního a vnějšího ramene)
  • Technika rukou a načasování přihrávky podle postavení obrany
  • Duel 1x1 z pohledu útočícího hráče (sidestep, odmitání, offload)
  • Duel 1x1 z pohledu bránicího hráče (pohyb před skládkou, technika skládky)
  • Prezentace míče po skládce a její využití pro zrychlení hry
  • Rozhodování se v rucku (útočný a obranný ruck a volba správné techniky podle situace)
  • Přihrávka a rychlá orientace v prostoru ( hry na jeho využití)
  • Chytání vysokých míčů
  • Využití přečíslení – fixace obrany a pohyb před přihrávkou a příjmem míče
  • Práce nohou ve skládce zepředu + aktivní pozice těla s nakročením si do skládky
  • Aktivní pohyb v obraně (mini-jednotky hráčů) a jejich rozhodování se podle situace

Úskalím těchto tréninků je zatím nižší účast hráčů (většinou kolem 8), protože se konají po kondičních tréninkách v dopoledních hodinách, kdy část hráčů musí do práce.

Proto jsme zvolili od příštího týdne mírnou reorganizaci programu Dukly, kdy i dovednostní tréninky budou 2krát týdně probíhat ráno od 7:30 a nabízí se zde prostor i pro herní dovednosti specialistů (kopy, zvedání v autu, vhazování do autu, pozice těla v mlýnu apod.)

Díky za přečtení tohoto článku a váš zájem o tato témata

S pozdravem

Phil, Hein, Dan